09 Aralık 2014

TEREYAĞLI BİSKÜVİLER

Mevsimlerden kış, ama sonbahar taklidi yapan cinsten.... Sonbaharı pek sevemem ben, ayrılıktır sonbahar; yapraklar dallardan ayrılır , sevdicekler yarenlerinden, evlatlar analarından , büyükler küçüklerden... Sonbahara inat sevdiklerinize sıkı sıkı sarılın geç olmadan , sevdiklerinize seni seviyorum demekten çekinmeyin , bir kafede gözünüze  kestirdiğiniz adama yada kadına yanından geçerken laf atın mesela belki de hayatınızın aşkıdır o , hesap yapmadan yaşayın tabi bu kredi kartınızın sınırlarını zorlayın manasında değil ama geliyorsa paylaşın biriktirmeyin... Hayatınızdaki sonbaharı en az kayıpla geride bırakın, sanırım gri bulutlar ve klasik müzik bende bu duygusallığı yapıyor halbuki ben sıcacık bir kurabiye tarifi verecektim....


Tereyağlı Bisküviler
 
* Tarif Alfa Yayınlarından yayımlanan adım adım kekler Kitabı'ndan uygulanmıştır. Bana bu kitabı hediye eden arkadaşım Çiğdem Bakırcıoğlu Arslan'a...
 
Malzemeler
 
100 gr Toz şeker
225 gr elenmiş halde un
150 gr tuzsuz tereyağı
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya esansı veya  1 paket vanilya tozu
üzerine serpmek için pudra şekeri
 
* Yaklaşık 30 adet
* 15 dk pişirme süresi
* 6 hafta kapalı hava geçirmez kavanozda saklama süresi

Yapılışı
 
* Fırınınızı önceden 180 derecede ısıtın
* Şeker , un ve tereyağını isterseniz derin bir karıştırma kabına ve stand mikserinize koyun
* Malzemeler ekmek kırıntısı haline gelene kadar karıştırın.
* Yumurta sarısı ve vanilyayı da ekleyerek hamurunuzu kıvamına gelene kadar yoğurma işlemi yapın ve açabileceğiniz   hafif unlanmış bir tezgah üzerine alın.
 
* Hamuru yaklaşık 5 mm kalınlığında açın ve kesmek istediğiniz bir kalıpla şekil verin.
* Aralarında az boşluk bırakarak tepsiye dizin ve 10-15 dk civarı hafif renk alana kadar pişirin.


* Fırından çıkardıktan sonra tabağa alarak soğumaya bırakın ve isteğinize bağlı olarak tarçın- pudra şekerini karıştırıp yada pudra şekeri ile servis yapabilirsiniz. Ölçüleri birebir uygularsanız hamur sizi mahcup etmiyor.


Afiyet olsun, Sevgilerimle

* Blogumun ismini son bir kaç yazı önce güncellemiş olup eski fotoğraflardaki advanturouscuisines etiketleri bana aittir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder